Achter de schermen bij DIFF Dance Centre

Achter de schermen bij DIFF Dance Centre: wat doen wij zoal op kantoor?

Dat er op onze dansschool wordt gedanst spreekt voor zich. Ook kun je een kop koffie drinken in onze horeca en worden onze danszalen zo nu en dan verhuurd aan externe bedrijven. Maar wat je meestal niet ziet is dat er ook nog wordt gewerkt op ons kantoor. Ben jij benieuwd wat er achter de schermen allemaal wordt gedaan om alles in goede banen te leiden en alle leden (en ouders) van de juiste communicatie te voorzien? Lees dan gauw verder en ontdek wat er allemaal achter de schermen gebeurt bij DIFF Dance Centre.

Team DIFF

Het team van DIFF bestaat natuurlijk uit onze docenten en horecamedewerkers, maar daarnaast werken Claudia, Ria, Miriam en Tina op kantoor en achter de balie. Zij zorgen onder andere voor de administratie, de marketing en communicatie, de PR en de organisatie van evenementen. 

Administratie van de dansschool

Een dansschool kan niet bestaan zonder goede administratie. Alle gegevens van de leden staan in een speciaal voor DIFF ontworpen programma. Hierdoor weten we precies wie lid is, wie een proefles heeft gedaan, wie is gestopt, wie nog niet heeft betaald, wie welke mail wanneer heeft ontvangen, etc.

Meld jij je aan voor een proefles? Dan zorgen wij er vervolgens voor dat jij exact weet waar en wanneer jouw les is en wat je daarvoor nodig hebt. 

Ook inschrijvingen, ziekmeldingen, het innen van lesgeld, het betalen van facturen, het bestellen van DIFF Musthaves, het beantwoorden van de telefoon en vragen per e-mail etc. zijn taken voor de administratie. 

Planning van het lesrooster

Het maken van het lesrooster is een behoorlijke klus. Je moet rekening houden met 4 verschillende zalen (met verschillende faciliteiten), de beschikbare docenten, de leeftijden en niveaus van de dansers, de duur van de lessen, de trainingen van de wedstrijdteams, de lessen van de vooropleiding, CSE en TAK, de verhuur van de zalen, de grootte van de groepen en ga zo nog maar even door.

De afgelopen tijd, door alle verschillende coronamaatregelen, zijn wij hier natuurlijk een ‘pro’ in geworden. 😉

Communicatie per mail

Wanneer er wijzigingen zijn in het rooster, er lessen niet doorgaan, docenten wisselen, er extra trainingen zijn of er iets verandert binnen de dansschool (bijv. n.a.v. nieuwe coronamaatregelen), moeten de dansers hiervan op de hoogte worden gebracht.

Dit doen wij onder andere per e-mail.

Wat we van tevoren weten wordt vaak al klaargezet, maar het komt ook regelmatig voor dat we ad hoc een mail moeten versturen. 

Website 

Onze website wordt goed bezocht. Door zowel huidige dansers als door nieuwe dansers. De website is een belangrijk communicatiemiddel voor onze leden, bijvoorbeeld door het delen van nieuwsberichten en nieuwe coronamaatregelen. 

Daarnaast is de website natuurlijk bedoeld om potentiële nieuwe leden meer informatie te bieden. Zo vind je er ons lesaanbod, de kledingvoorschriften, informatie over onze wedstrijdteams, vooropleiding en onderwijsklassen en kun je er een proefles aanvragen of je inschrijven voor een dansles.

Het is dus belangrijk dat de informatie up-to-date is. Bovendien is het van belang om voortdurend nieuwe content te plaatsen, zodat de zoekmachines onze website zo ver mogelijk bovenaan in de zoekresultaten zullen zetten. Google houdt van vernieuwing. 😉 

Bloggen en ploggen

Naast de vaste (noodzakelijke) informatie, delen we ook geregeld leuke blogartikelen en plogs (photo blogs). Hierdoor krijg jij nog meer kennis over dans én kun je vanuit je luie stoel een kijkje nemen in onze dansschool en danslessen.

Tina is tekstschrijver en van oorsprong online marketeer, dus zij vindt het ontzettend leuk om deze informatie, kennis en foto’s via blogartikelen met jullie te delen. Maar stiekem helpt bloggen ook om beter vindbaar te worden op het internet.

Een leuke win-win-situatie dus!

Social media DIFF Dance Centre

Ook op social media zijn wij actief. Ons streven is om tijdens lesweken minimaal 3 posts per week op Facebook en Instagram te publiceren. Daarnaast delen we natuurlijk veel Stories van zowel onszelf als van onze dansers én beheren we een TikTok-account.

Volg jij ons en onze wedstrijdteams al op social media?

Organisatie evenementen

Uiteraard mag dit leuke onderdeel van ons werk niet ontbreken binnen de dansschool. We zijn blij dat we, na alle beperkingen door corona, eindelijk weer wat meer evenementen kunnen organiseren.

Denk aan danswedstrijden, open dagen, dansavonden, audities, optredens en natuurlijk de eindvoorstellingen.

Bij de organisatie van een evenement of voorstelling komt heel wat kijken. Hier zullen we dan ook later een apart blogartikel over schrijven. 

Naast al het bovenstaande komen er uiteraard ook nog andere werkzaamheden voorbij. Bijvoorbeeld het regelen van nieuwe docenten of tijdelijke vervanging, public relations (PR), het verhuren van de danszalen aan externe partijen, het regelen van workshops voor het onderwijs, het benaderen van dansers voor samenwerkingen met andere bedrijven door het hele land, meetings met bijvoorbeeld onze creatief strateeg, ‘marketingjongens’ en websitebeheerders, het bestellen en/of uitbreiden van onze musthaves-collectie en ga zo nog maar even door. We hebben dus genoeg te doen!

Wil je meer weten over het werken achter de schermen bij een (of onze) dansschool? Spreek een van ons gerust een keertje aan of stuur een mailtje naar info@diffdancecentre.nl.